Hoe los mogen je neuspads van de bril zitten?

Ik heb siliconen neuspads op mijn bril. Ze zitten vast aan het brillenframe met een inimini schroefje. Deze neuspads zitten mijn inziens erg los. Je kunt ze alle kanten op bewegen. Enerzijds denk ik dat dit zo hoort omdat de neus natuurlijk ook beweegt. Anderzijds denk ik huh hoort dit zo.

5 maanden geleden
in: Optiek

Antwoorden (1)

Hoe meer de neuspads kunnen bewegen, hoe beter ze zullen aansluiten bij de stand van je neus. Als ze minder kunnen bewegen en daardoor net een fractie van een millimeter scheef staan ten opzichte van het stuk neus waar ze moeten steunen, krijg je daar last van. Omdat ze alle kanten op kunnen bewegen is het contact met de neus optimaal, ongeacht de vorm van je neus en je gezichtsuitdrukking.

Zo lang ze stevig aan de bril zitten en de bril goed op je neus blijft staan lijkt dat mij precies de bedoeling.
5 maanden geleden
Gouranga
5 maanden geleden
Heel duidelijk. Dankjewel. Dan lijkt het zo te kloppen. Gaan die schroefjes eigenlijk snel los? Of valt dat wel mee? We hebben het over een kwaliteitsbril : )
HannekeJanssen
5 maanden geleden
Je kunt met deze vraag natuurlijk ook gewoon even langs je opticien lopen - die kan kijken of je bril nog goed in elkaar zit, en een schroefje eventueel steviger vast- of losdraaien.