Kan men brilglazen polijsten?

Op mijn bril met kunststofglazen zitten doffe plekken die geen scherp beeld meer laten zien; hetzij in mindere mate. Kan men dat door een polijstmiddel herstellen?

2 jaar geleden
in: Optiek
1.4K
Griffin
2 jaar geleden
Polijsten is zeker een mogelijkheid om die doffe plekken te verwijderen, maar kan niet zelf gedaan worden om vertekening te voorkomen.
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga naar je opticien, laat hun er naar kijken
Amadea
2 jaar geleden
Volgens mij kan dat alleen met glas, niet met kunststof want daar komen alleen maar meer krassen op.

Antwoorden (1)

Polijsten is niet aan te raden: glazen worden ook gepolijst om de juiste sterkte te krijgen. Als je zelf gaat polijsten, loop je de kans dat deze verandert.

Je zou een klein krasje kunnen proberen te verwijderen met een mengsel van witte azijn met baking soda. Het zal even schuimen, maar zodra het stopt, kun je een beetje over het krasje wrijven.