Is het normaal om bewolking fel te vinden?

Ik heb snel last van te fel licht. Soms als het bewolkt is draag ik liever een zonnebril omdat ik dan last heb van de felle lucht. Weet iemand of dit normaal is en wat dit is? Ik heb er niet altijd last van. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Optiek
2K
Pieterke
2 jaar geleden
Dat is echt niet abnormaal hoor.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Misschien heb je Vitamine D tekort?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dankjewel! Ik ga het proberen
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik neem deze in van Flinndal https://www.flinndal.nl/vitaminen/vitamine-d-tablet misschien kun je dat ook proberen?
Pieterke
2 jaar geleden
@Floppertje. Ik denk dat je je beter even contact kan opnemen met de huisarts. De huisarts kan je dan zonodig laten testen op vitamine D-tekort. Zomaar uit je zelf vit. D slikken kan kwalijke gevolgen hebben. Mogelijk krijg je dan teveel vit. D binnen. Dan kun je o.a. hartritmestoornissen krijgen, gebrek aan eetlust, koorts enz. enz. Je krijgt niet snel teveel vit. D binnen maar het kan dus wel.

Antwoorden (1)

Ja, dat is normaal. Zo’n bewolkte lucht kan behoorlijk fel zijn, want de lichtbron (de zon) bevindt zich erachter.