Wat houdt de visuseis van de politie in?

Ik zou graag bij de politie willen, maar ik zag dat ze ook een (strenge) visuseis hanteren. Nu is het zo dat ik slechte ogen heb, links -2,5 en rechts -5,5. De visuseis begrijp ik niet, maar als ik zo berichten op het internet lees, denk ik dat ik er wel vanuit kan gaan dat ik niet aan deze eisen voldoe. Maar ik kan het mis hebben.

De visuseis: https://kombijde.politie.nl/agent-worden/wat-vragen-we-van-jou/eisen-voor-ogen-oren-en-medicijngebruik

Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoudt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Optiek
8.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Laat je visus gewoon meten, dan weet je het.
Jij haalt bijziend en visus door elkaar.
Een 'gewoon gemiddeld' iemand heeft een visus van 1.
Ik heb zelf een heel groot visus van meer dan 1. Dat kan ook! Sommigen hebben bijvoorbeeld 1,2 tot ongeveer 1,6.
De visus die je moet behalen zonder hulpmiddelen is ook bijzonder laag bij de politie.
Met hulpmiddelen hoeft slechts 1 oog een 'normale' visus te behalen.
Maak gewoon een afspraak en laat testen, dan weet je het zeker.
Succes!

Antwoorden (1)

Er wordt bedoeld zónder correctie een zicht moet hebben van een kwart van wat iemand met goede ogen kan zien. En mét correctie moet je met één oog 100% zicht hebben en met het andere oog minstens 50%.

Met de bijziendheid die jij hebt is het zeker goed mogelijk om het linkeroog 100% gecorrigeerd te krijgen, en het rechteroog is ook helemaal niet zo slecht. Dus je voldoet echt wel aan de visuseis!
Amadea