Meestal zie ik normaal, maar af en toe zie ik alsof iemand het beeld verschuift alsof er een foto in tweeën is geknipt. Hoe kan dit?

soms als ik wat moe ben maar ook als ik goed heb uitgeslapen, heb ik soms last van dat het beeld wat ik zie door mijn ogen soms, scheurt.

hoe kan dit ?

dus om je een voorbeeld te geven, als je gewoon beeld ziet door je ogen zoals iedereen dat doet,
is het bij mijn als of er iemand het beeld verschuift en door de midden glijden van elkaar, als of een foto in 2 lossen delen van elkaar komen te staan,
soms wordt ik ook een klein beetje duizelig 3sec dan is het weer normaal.

PS ik ziet niet aan een drugs, medicijnen of andere dingen die tot deze dingen kunnen lijden, ben een gezonde jongen die sport werkt en hobby's heeft !

Toegevoegd na 3 minuten:
af en toe heb ik dat dus niet met regelmaat !

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al naar je huisarts geweest met deze klachten? Zo niet, doen.

Antwoorden (1)

Dat komt door je oogspieren.
Normaliter zorgen je oogspieren er voor dat beide ogen gericht worden op het voorwerp van interest. Gelukkig gaat dat helemaal automatisch.
Maar soms (bij sommigen, zoals bij mijzelf met enige onregelmaat) verkrampt een oogspiertje, en passen de twee beelden even niet meer op elkaar, omdat de ogen niet meer naar hetzelfde voorwerp kijken.
Zoals je gemerkt hebt herstelt het zichzelf weer.
Een bezoek aan huisarts of oogarts is dus beslist niet nodig.