Is het normaal dat je contactlenzen duidelijk zichtbaar zijn?

Ik draag sinds een paar maanden lenzen. Maar het valt mij op dat ze zo duidelijk zichtbaar zijn als ik ze draag. Mijn ogen glimmen namelijk erg en de randen van de lezen vallen op. Heb het ook van anderen gehoord. Als ik bij andere kijk zie ik meestal niet dat ze lenzen dragen. Dus vandaar deze vraag of het normaal is en of iemand weet waar het aan zou kunnen liggen. (Ik draag de cilicone hydrogellenzen, air optix aqua)

Toegevoegd na 19 minuten:
Oh ja heb ook cilinder

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
1.5K

Het beste antwoord

Ik weet niet of het echt zo bewezen is, maar ik herken het.

Mijn lenzen zijn redelijk zichtbaar, zelfs een beetje blauwig vergeleken met mijn oogwit. Daarnaast lijken mijn ogen ook 'natter'. Na wat onderzoekjes bleken mijn lenzen verder prima en ik ondervind er geen problemen van.

Het lijkt me verstandig om naar de opticien terug te gaan om te controleren of je lenzen wel geschikt zijn voor jouw ogen. Desnoods kan je aangeven dat je een ander type/merk lens wilt, om te proberen of er verschil in zit.