Hoe kan het dat ik toch reflectie zie in ontspiegelde brillenglazen?

Ik heb dit probleem al met 2 brillen gehad. Ik zie desondanks ontspiegelde glazen toch reflecties in mijn bril van met name lampen, tl lampen, ramen, het zijn dure ontspiegelde glazen (bij een klein speciaalzaakje voor brillen gekocht) en de ontspiegeling zit er echt op (ook te zien aan de bekende 'groene waas'. ) Ze hebben bij mijn vorige bril de glazen al eens terug gestuurd maar er is niks aan te zien. Uiteindelijk raakte ik er aan gewend maar met nieuwe bril is het weer wennen. Het is met name met lichtbronnen die van opzij of van boven komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
10.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja maar voor 100% ontspiegelen dat gaat natuurlijk niet, of misschien wel met matglas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet erbij zeggen dat ik hoge brilsterkte heb (+7) wellicht heeft dat er iets mee van doen? Uiteraard zijn wel superdun geslepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bolling van jouw glazen heeft er wel iets te maken dat de ontspiegeling er niet voor de 100% uit is ook al zijn ze dun geslepen. Waren ze niet ontspiegeld en/of dun geslepen, dan had je '' Freek de Jonge'' glazen in je bril.De spiegeling gaat er nooit helemaal uitbij deze sterkte. Het kan ook te maken hebben met het type glas. Er zijn 5 categorieën en 4 en5, de meer luxere en fors duurdere uitvoeringen, daarvan wordt de sterkte duurzamer 'rond' geslepen. Bij cat. 1, 2 en 3 is dit niet zo, dus meer vlak geslepen wat de ontspiegeling ten goede komt. Waarom ik dit weet is omdat ik de laatste keer cat. 4 had genomen, maar dit doe ik dus nooit meer vanwege irritante spiegeling met foto's e.d.terwijl ze helemaal zijn ontspiegeld. Volgende keer wordt dit hoogstens 3 of nog eentje lager. Scheelt mij ook de helft van de prijs en al doende wordt men wijs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks azalaia !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan Wilcodepil !

Antwoorden (1)

Heeft u dit niet al van te voren aangegeven bij uw opticien? Wat zei die toen over de reflectie van de glazen? Mocht je het zeker willen weten kun je het beste zelf contact opnemen met de glasleverancier en daar uw vraag neerleggen.

Groeten Freek van Aerle