Kan je scheel worden doordat je telkens naar beneden naar je mobiel kijkt en hierdoor je ogen en oogspieren veel aanspant?

Wat zijn dw gevolgen van je ogen als je langdurig naar benedem kijkt naar je scherm van je mobiel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
je krijgt in elk geval nek en schouder problemen

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Het gebeurt ook bij mensen die heel veel lezen. De kans is ook dat je meer bijziend wordt. Dat alles heb ik gehoord van mijn oogspecialist bij de VU omdat ik met hetzelfde euvel kamp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, dat zal heus niet gebeuren, maar als er bang voor bent, til je je mobiel gewoon wat hoger op!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kans dat je op gegeven moment een bril nodig hebt wordt groter. Straling van mobiel, maar ook van pc tv etc, is slecht voor de oogspieren, kijk maar ns hoeveel mensen er in nederland allemaal een bril dragen.