Randjes brillenglazen gepolijst, kan hier iets aan gedaan worden?

Ik heb net een nieuwe bril gekocht bij Specsavers. Hiervoor kwam ik altijd bij Pearl. Ik heb ongeveer -2.50 en -3.00 en mijn glazen zijn niet dunner geslepen omdat mijn ogen hier slecht tegen kunnen. De glazen zijn dus wat aan de dikke kant en ik heb een bril met alleen montuur aan de bovenkant (en een klein stukje aan de zijkanten, tot ongeveer halverwege de zijkanten van de glazen). De glazen zijn wel ontspiegeld.

Nu was ik enigszins verbaasd toen ik mijn bril twee weken geleden ophaalde. Waar bij mijn vorige twee brillen de onderkanten en zijkanten van de glazen 'mat' waren, zijn deze nu glad (had hiervoor ook brillen met alleen montuur aan de bovenkant). Dit viel me in de winkel meteen al op toen ik mijn bril ophaalde en ik liet toen aan de opticien zien dat het bij mijn vorige bril mat was. Zijn enige opmerking was toen dat de zijkanten en onderkant dan nu waarschijnlijk 'waren meegepolijst'. Het probleem is nu dat ik hier totaal niet aan kan wennen. Al het licht weerkaatst heel erg en ik zie via die randjes dus allerlei schitteringen. Als ik op mijn werk zit met boven me kunstlicht en naast me een raam en ik kijk naar beneden naar de documenten op mijn bureau dan ziet het eruit alsof ik een kleine lichtbak onderin mijn bril heb zitten! Als ik in een ruimte ben met veel kunstlicht moet ik ook echt voorzichtig doen op een trap want ik voel me dan echt onwerkelijk.

Nu is mijn vraag, zou hier mogelijk iets aan gedaan kunnen worden. Kunnen de randen mat gemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
4.9K

Antwoorden (2)

Gewoon mee terug gaan en je klacht voorleggen aan de opticien. Naar alle waarschijnlijkheid kan deze het probleem voor je oplossen. Hij wil namelijk ook tevreden klanten. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kan hier iets aan gedaan worden. De "ruwe" snijkanten van het glas zijn gepolijst, dit kan ongedaan gemaakt worden door de gepolijjste kanten weer "ruw" te maken. Kwestie van een slijpsteentje langs de zijkanten van het glas halen. Of dergelijke brillen grootgrutters deze service bieden is een ander verhaal; daarom ga ik altijd naar een "echte" opticien, Zij kennen jou en jouw wensen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Vaak komt men te laat achter de waarde van de ECHTE detaillist!
+ voor dit pleidooi