hoe kan het dat ik wazig zie op mijn laptop?

Als ik naar mijn computer (laptop) scherm kijk wordt het langzamerhand wazig, ook als ik knipper is dit nog steeds zo. en als ik rond kijk dan blijft het ook. ik heb vaak ontstoken ogen ( best wel vaak vergeleken anderen) , ook zie ik soms wazige vlekken voor mijn ogen. dit is niet alleen bij schermpjes,maar ook heel soms bij lezen van verpakkingen. leg het goed uit als je een antwoord hebt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar een oogarts, laat je ogen onderzoeken door de oogarts, dat is de persoon die een juiste diagnose kan stellen en je vertellen of en hoe dit op te lossen is. Je ogen zijn een dierbaar bezit, wees er zuinig op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt dus niet aan je computer maar je ogen. Verder is het geven hier van gespecialiseerd medisch advies heus onmogelijk, daar we niet daarvoor afgestudeerd zijn, en ook niet jouw ogen direct kunnen bekijken om te diagnoseren. Ik zou opnieuw bij de oogarts even om hem deze prachtige vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even naar de oogarts zou ik zeggen.
misschien heb je slecht ogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allemaal bedankt voor jullie reacties ik maak zo snel mogelijk een afspraak :)

Antwoorden (1)

Mogelijke oorzaken zijn: vermoeide ogen, bijvoorbeeld door te veel en te lang naar het beeldscherm van je computer kijken.
Slechte(re) ogen, dan is een bril/lenzen of aanpassing van de sterkte hiervan nodig.
Migraine, er zijn mensen die voor, of tijdens een migraine aanval wazig zien.
Staar of droge ogen.

Maak na een verwijzing van de huisarts, een afspraak met de oogarts. Zodat deze een goede diagnose kan stellen en je indien mogelijk kan behandelen of advies kan geven om dit te verbeteren.
Wees zuinig op je ogen, neem klachten aan je ogen, of zicht serieus, je hebt er maar 2, het is een heel gemis als ze niet meer functioneren.