Wat krijg ik bij CZ vergoed als ik een bril koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan ben je alleen basis verzekerd of aanvullend en zo ja welke aanvullende verzekering. Je kunt zo cz en hun vertellen het exacte bedrag.

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan of je een aanvullende verzekering hebt of niet.
Jongeren
€ 100,- per
2 kalenderjaren

Gezinnen
€ 200,- per
2 kalenderjaren

50+
€ 100,- per
2 kalenderjaren

Basis
Geen vergoeding

Plus
€ 100,- per
2 kalenderjaren

Top
€ 200,- per
2 kalenderjaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat basis of aanvullend?
En dat was 2012. Het nu 2013.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit geldt voor de jongeren, gezinnen en 50+ polissen, basisverzekering, plus polis en Toppolis, de laatste 2 zijn aanvullende verzekeringen.
Klopt dat de link uit 2012 komt, maar CZ heeft dit jaar niets veranderd aan vergoedingen voor brillen, dus gelden deze vergoedingen ook voor 2013.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De basisvergoeding is veranderd voor brillen (voor iedereen dus)
Als je alleen via de basisverzekering verzekerd bent geldt het volgende:
U kunt in aanmerking komen voor vergoeding van lenzen als u hiermee een betere gezichtsscherpte of kwaliteit van de visus krijgt dan met brillenglazen. De stoornis moet komen door een medische aandoening of een trauma. Ook bandagelenzen zonder visuscorrigerende werking kunt u vergoed krijgen als deze worden toegepast bij een ernstige aandoening waarbij een langdurige medische behandeling met deze middelen medisch noodzakelijk is. Een verzekerde tot 18 jaar kan ook brillenglazen vergoed krijgen. Er moet dan sprake zijn van pathologische myopie (bijziendheid), waarbij sprake is van een afwijking van tenminste min zes dioptrieën.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bovenstaande is bij een CZ Zorgbewustpolis een CZ Zorg-op-maatpolis en een CZ Zorgkeuzepolis

Als je aanvullend verzekerd bent zoals hieronder is de vergoeding zoals er achter staat:
Jongeren € 100,- per 2 kalenderjaren
Gezinnen € 200,- per 2 kalenderjaren
50+ € 100,- per 2 kalenderjaren
Plus € 100,- per 2 kalenderjaren
Top € 200,- per 2 kalenderjaren

Dus in hele speciale gevallen kun je iets krijgen uit de basisverzekering anders moet je aanvullend verzekerd zijn.