Het vliegtuig kan zichzelf landen zonder dat je je er uberhaupt mee hoeft te bemoeien. Als een vliegtuig of een vliegveld echter niet met autoland is uitgerust zul je het zelf moeten doen en de afstand tot de baan wordt erg lastig in te schatten als je geen diepte kunt zien. Moderne verkeersvliegtuigen zijn uitgerust met een radio hoogtemeter op het landingsgestel. Deze leest de resterende afstand tot de baan af in feet: 50, 40, 30, 20, 10, over het algemeen moet je bij 10ft de neus van het toestel op beginnen te trekken en vervolgens vliegt het toestel zichzelf wel op het asfalt. Ook hier komt wel weer wat gevoel en inschattingsvermogen bij kijken om een mooie landing te maken maar het is niet onmogelijk met een oog minder.
Dit alles even in het midden genomen dat je nooit zult mogen vliegen als je 1 oog hebt dat helemaal blind is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan niet elk vliegtuig landen uit zich zelf, is het wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik citeer mezelf: 'Als een vliegtuig of een vliegveld echter niet met autoland is uitgerust zul je het zelf moeten doen '
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet beter leren lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijzondere min, mag daar wat commentaar bij?
Uiteraard, oefening baart kunst. Waarschijnlijk kan het zelfs ook als je blind bent. Het is niet praktisch laat staan erg veilig omdat je geen diepte in kunt schatten. Daarnaast mag je ook geen piloot worden met oogproblemen. Het kan dus wel, maar het lijkt mij niet zo verstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als je veek oefent dan lukt alles, als je heel je leven met 1 oog kijkt ben je het gewent ik ken bijvoorbeeld iemand met een verlamde hand en die kan ook dingen die ik niet met 1 hand zou kunnen