Wie kan mij deze tabaks waarschuwing uitleggen?

Lijkt alsof het oog word opengehouden door garen? Of haken? Of zoiets... maar wat heeft dat met blindheid te maken?
http://picturepush.com/public/9020794

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (3)

In de kleinere letters eronder staat dat roken ook staar kan veroorzaken. Vermoedelijk wordt bij een staaroperatie de rond het oog liggende huid op die manier weggehouden.
Amadea
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
het is niet gehecht, maar het is een klem. ziet er al met al natuurlijk niet al te aantrekkelijk uit.
Op de foto is een klem te zien, die wordt gebruikt bij oogoperaties, om het oog open te houden.
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ze zullen het eerder bedoelen als: zie eens wat een akelige behandeling jij moet ondergaan als je deze Nieuw-Zeelandse sigaretten rookt, en als gevolg daarvan staar ontwikkelt...
Waarschijnlijk heeft het ook een dubbele betekenis: "open je ogen, kijk wat tabak je lichaam en dat van anderen kan aandoen!"