Kun je flaporen krijgen door een bril?

Misschien domme vraag. Kun je flaporen krijgen? Door bril?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
4.7K

Antwoorden (5)

Nee , flaporen zijn vaak erfelijk en heeft helemaal niks met een bril te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het hebben van afstaande oorschelpen (flaporen) is erfelijk bepaald en komt dan ook in families voor; de afwijkende stand van het oor wordt gevormd door een vormafwijking van het oorschelpkraakbeen. De afwijking
komt zowel bij jongens als bij meisjes voor en kan ook éénzijdig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flaporen zijn in de prenatale ontwikkeling ontstaan.
Als je een bril draagt duwt die niet je oren naar buiten, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. De armen van een bril zijn dun en passen uitstekend tussen je schedel en je oren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je reactie vraag je ook of je het zomaar kunt krijgen,ook zonder bril.
Nee dat kan niet want je wordt ermee geboren dus kun je het niet zomaar plotseling krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tweederde heeft een familielid met flaporen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen domme vraag!
Nee, je krijgt geen flaporen door een bril. Maar wat wel kan is dat je oren, als je heel platte oren hebt en een bril draagt, iets wijder uit staan doordat het montuur erachter gehaakt is, maar dat is niet meer dan een fractie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door het dragen van een bril kun je geen flaporen krijgen. Flaporen zijn bijna altijd aangeboren. In zeldzame gevallen kan iemand flaporen krijgen door een ongeval of tumor.
8 maanden geleden