Monofocale lees/-deeldschermbril ook geschikt voor veraf?

Sinds kort beschik ik over een beeldschermbril, waar ik ook mee kan lezen. Het betreft een monofocale bril met links +1.25 en rechts +0,75. Wat valt me nu op? Met deze bril op zie ik ook op afstand ineens meer scherpte en ook TV kijken (op ong. 4 meter afstand) ziet er een stuk scherper uit. Met name wanneer ik 3D bekijk.
Wat is nu wijsheid: bril hele dag dragen of alleen tijdens computerwerk, lezen en TV kijken? Mijn bril voor in de auto heeft links +0,5 en gele glazen om te voorkomen dat ik ’s nachts verblind raak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (1)

Je bril alleen dragen als je het nodig hebt anders gaan je ogen er aan wennen.
Vind het wel vreemd want voor veraf heb je - en geen +