Ik wordt bijziendheid door gaming, zijn er andere middelen tegen dan een bril?

Tegenwoordig zie ik minder goed veraf, het beeld is dan waziger. Ik denk dat dit vooral door het gamen komt, ik neem nogal veel tijd door achter het scherm en aangezien dat geen vanmijn ouders bijziend is denk ik dat dit een van de oorzaken kan zijn.

Zijn er simpele tips om dit te stoppen, maar dat ik nog wel kan gamen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Contactlenzen, of laten laseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Dat laseren klinkt ook interresant, heb je dan geen lenzen/bril meer nodig?
Amadea
11 jaar geleden
Voor zover je ogen daarna niet verder achteruit gaan heb je dan inderdaad geen correctie meer nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt aan het gamen ligt, helpt dat niks. Je corrigeert dan een stel perfect gezonde ogen met overspannen spieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaan er geen speciala bril? Die ervoor zorgt dat je ogen niet overspannen zijn tijdens het gamen.

Het beste antwoord

Er bestaan speciale gamingbrillen. De ogen van gamers worden soms zwaar op de proef gesteld. Uren besteden ze achter computer- en televisieschermen, en naast vermoeid kunnen de ogen ook beschadigd geraken. Gunnar tracht de nodige bescherming te bieden via een reeks brillen met speciale lenzen, die ervoor zorgen dat de ogen minder belast worden.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah wedstrijd gisteren afgelopen, maar als deze brillen echt werken zalik er zeker een aanschaffen, dan wordt het in ieer geval niet erger!

Andere antwoorden (1)

Minder tijd achter de computer doorbrengen. Jouw oogspieren zijn zo hard aan het werk, dat ze 'denken' dat ze constant moeten accommoderen, terwijl ze juist op standje 'oneindig' moeten gaan staan om op afstand scherp te zien. Dat gaan ze vanzelf weer beter doen als je minder achter het scherm zit.

Wat je ook kunt doen, is zo'n tooltje installeren op je computer wat je waarschuwt als je te lang achter het scherm zit. Maar ik schat dat dat voor echte gamers niet werkt, want waarschijnlijk ben je niet van plan om te verliezen omdat jouw computer tegen je zegt dat je te lang bezig bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n tooltje wil ik wel eens proberen, maar het is grootendeels al te laat :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, de kans bestaat dat je, als je mindert met gamen, in de verte vanzelf weer beter gaat zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha dat zou geweldig zijn, bedankt voor je antwoord!