Als je je ogen dicht doet beschermen je oog leden je ogen dan volledig tegen uv straling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Niet volledig. Als het licht van de zon, zonnebank of solarium echt fel is gaat een deel van de UV-straling door de oogleden heen en kan verbrandingsverschijnselen van het hoornvlies veroorzaken. Dat uit zich in roodheid, tranen en overgevoeligheid. Toch maar liever een zonnebril of een hoogtezonbrilletje gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk het wel. Dit omdat de huid de straling terug
Kaats.