Wat zou er gebeuren als je kleurlenzen indoet, waarvan het middelste (doorzichtige) gedeelte even klein is als een pupil bij fel licht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

Je krijgt koker zicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan zouden je ogen de aanblik geven van iemand die in fel licht kijkt, en daardoor wellicht suggereren dat je een drugsverslaafde bent. Want die hebben ook vaak kleine pupillen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat drugsverslaafden vaak juist grote pupillen hadden. Heeft het verder geen gevolgen, aangezien een deel toch over je pupillen "valt"?
Amadea
12 jaar geleden
Bij heroïneverslaafden zijn de pupillen vernauwd.
Geen idee of het dragen van zulke freaklenzen gevolgen heeft voor je zicht...
Dan kunnen er ongelukken gebeuren....je zult dan regelmatig niet het hele beeld op je netvlies krijgen en kun je niet goed zien wat je doet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet op een manier vergelijkbaar als je je ogen tot piepkleine spleetjes dichtknijpt, dan zie je ook niet met je hele pupil, het is verschil is dan alleen dat het een streepje is en geen klein rondje.

Volgens mij zie je dus wel gewoon het het hele beeld en het wordt ook maar een heel klein beetje donkerder.
Probeer het maar eens.