Is het slecht om je lenzen uit te doen?

Is het slecht om je lenzen uit te doen als je ze eigenlijk in hoort te hebben want volgensmij zijn lenzen juist slecht voor je ogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Natuurlijk is het niet slecht om je lenzen uit te doen. Op dagen dat ik vrij ben en de deur niet uitkom, doe ik ook mijn lenzen niet in.
Alleen, wat bedoel je precies met 'als je ze in hoort te hebben'? Als je hiermee bedoelt dat je nog niet zolang lenzen hebt en nu in de gewenningsperiode zit, waarbij je opbouwend elke dag je lenzen wat langer in moet doen, dan is het niet handig om dit opbouwschema te onderbreken. Als je je niet aan de voorgeschreven aantal uur houdt, zullen je ogen minder makkelijk wennen aan de lenzen. Je vertraagt je opbouwschema er dus mee.
Echter als je last van je ogen hebt, dan kan je ze beter uit doen en je ogen tot rust laten komen. Zit je in het opbouwende schema, houdt er dan rekening mee dat je morgen niet naar de volgende stap gaat, maar dus het aantal uur moet aanhouden dat voor vandaag geadviseerd was.

Lenzen zijn overigens niet slecht voor je ogen. Mits je ze op de juiste wijze draagt, schoonmaakt en hanteert, regelmatig je ogen laat controleren bij de opticien en zijn/haar adviezen opvolgt. Ik draag al 20 jaar zachte lenzen en mijn ogen hebben hier geen enkele schade van ondervonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit is niet slecht,maar het is wel beter om je lenzen s'avonds uit te doen als je ze al de hele dag in hebt,je ogen krijgen dan wat meer rust.