is veel computergebruik slecht voor je ogen?

Ik moet de laatste tijd voor mn werk erg veel op mn mac werken. Aan het eind van een lange dag doen mijn ogen zo'n pijn dat ze branden. Nou vroeg ik me af of het slecht voor je ogen is om veel achter de computer te zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (5)

Of het bewezen is dat het slecht is, weet ik niet, maar het is er niet goed voor, dat is een feit. Je geeft zelf al aan dat je ogen branden dus probeer in ieder geval om het uur even iets anders te doen.
Er zijn ook speciale computerbrillen te koop. Informeer eens bij je chef of bij de afdeling P&O naar de mogelijkheid om er één via je werk aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lang en veel achter de computer zit span je e ogen extra in omdat een computerbeeld lichtuitstraalt en een heel klein beetje 'beweegt', daarbij komt nog als je ogen een hele kleine afwijking hebben het veel energie kost om het beeld te corrigeren, met bijvoorbeeld het andere oog dat misschien wel goed is. dat kan hoofdpijn veroorzaken. daardoor is een leesbril of nog beter een computerbril erg handig om dit te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het echt slecht is. Wel heb ik een tip om eventueel de brandende pijn te verkomen:
Doe regelmatig even iets anders. Drinken inschenken, iets te eten pakken en het [ niet kijkend naar je beeldscherm ] opeten. Of gewoon regelmatig even weg kijken, dit helpt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te merken worden je ogen te droog.
Dus...knipper bewust wat vaker met je ogen, zodat ze vochtiger blijven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het s vermoeiender voor je ogen ,Verder is niet slecht