Waarom lijkt alles veel kleiner als ik een bril op heb?

Of ligt het aan mij? BV: TV is groot zonder bril, tv is kleiner met bril.

Met lenzen heb ik dit probleem niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
4.4K

Het beste antwoord

Bij mij is alles groter; ik heb plus (vergroot) glazen. Jij zal vermoedelijk min ( verklein) glazen hebben. Hoe sterker de glazen hoe sterker dit effect
Bij lenzen is dit effect veel kleiner omdat deze op je oog liggen.
Houd maar eens een vergrootglas voor je en maak de afstand steeds groter. De vergroting die optreed wordt steeds sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk ben jij dan behoorlijk bijziend. Dan merk je inderdaad het verschil tussen lenzen die precies voor je oog zitten, en een bril die daar anderhalve centimeter verder van weg zit. Je ervaart door dat afstandje dan een extra verkleinend effect.
Amadea