Kan je lasogen krijgen van tv opnames over lassen ?

Ik heb geleerd dat je lasogen krijgt als je erin kijkt zonder lasbril.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.4K

Het beste antwoord

Nee, lasogen krijg je van de UV-straling die vrijkomt bij het lassen en een beeldscherm produceert geen ultraviolet licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat is een broodje aap verhaal.
12 jaar geleden
Nee, de televisie kan die enorm hoge lichtintensiteit niet opwekken. Als je op TV een beeld van de zon ziet, word je toch ook niet verblind ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lasogen krijg je van veel UV-licht, dat kan een TV niet opwekken.
Lasogen zijn rode, opgezette tranende ogen, het is vergelijkbaar met sneeeuwblindheid.
gvrox
12 jaar geleden
Mee eens, en khepput zei het ook al zie ik; dank je voor de toevoeging ! Stel dat een beeldscherm wel UV straling zou produceren, met dezelfde intensiteit (energie) als het zichtbare licht, zou het dan toch schadelijk zijn ?
Nee, de televisie kan niet de hoeveelheid licht produceren die normaal gesproken vrijkomt bij het lassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan de TV niet aan. Ik vind dit wel een heerlijke vraag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee tenzij je een heeeele felle tv hebt, maar fie bestaan niet