Hoofdpijn door lenzen?

Hej,
Sinds woensdag heb ik lenzen :D
Ervoor naar de huisarts geweest en die zei lenzen zijn eventueel ook mogelijk bij mij, heb ik dus maandlenzen nu.. alleen, in het weekend laat ik ze in het potje, dus ik heb ze nu al 2 dagen niet meer aan, mar sinds gisterenmiddag begon ik pijn te krijgen in m'n hoofd, ook wanneer ik men ogen naar boven richt doet t pijn, dus ik neem nu nurofen en helpt wel wat, me'n moeder zegt dat t door de lenzen komt, ik moet ze nog wat gewoon worden en de hoofdpijn zal wel over gaan, alleen ik wil ff weten of lenzen dus wel degelijk NIET mogelijk is bij me omdat ik ze als ik ze niet aan heb hoofdpijn heb, of dat t komt dat ik ze nog gewoon moet worden?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doe je ze niet in in het weekend? Zitten ze niet prettig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor! :D ze zitten heel goed, heb er tijdens het dragen niets van last van,
Maar ze zeiden dat ik gewoon bril/lenzen moest voor naar het schoolbord te kijken dusja..

Antwoorden (3)

Je hoofdpijn komt omdat je je lenzen niet in hebt. Probeer het maar eens, doe ze vandaag in, dan verwacht ik dat je geen hoofdpijn hebt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je nog moet wennen aan je lenzen kan je ze het best elke dag indoen, hoeft niet de hele dag, maar daarmee voorkom je de hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt misschien heel gek, maar je hersenen en je oogzenuwen moeten 'wennen' aan het kijken met lenzen.

Mijn zusje heeft sinds kort een hele aparte versie : één lens is speciaal om mee te lezen en op de computer te kijken, en de andere is voor 'verder' kijken. Haar hersenen moeten zich dus 'omstellen' dat de signalen, die binnenkomen, niet meer door 'beide' ogen komen, en zij had ook stevige hoofdpijn in het begin.

Dus je lenzen heel reglmatig dragen : hoe eerder die bruggetjes gebouwd zijn, hoe eerder je gewoon kunt kijken met je lenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij wel goede voorlichting gehad over het gebruik van lenzen, je moet beginnen met de eerste dat 2 uur in, en dan iedere dag met 1 uur opbouwen, je ogen moeten wennen aan de lenzen en aan een andere manier van kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik niet gehad, ze zeiden gewoon dat ik ze mocht aandoen op school heel de dag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het dan eens op deze manier en ga de volgende keer naar een andere opticien, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was wel Pearle hoor;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar als ze niet de goede voorlichting geven, zijn ze toch niet goed bezig, ga eventueel terug naar de winkel en vraag nogmaals hoe je moet beginnen met het dragen van lenzen, Pearle staat goed bekend, maar overal werken andere mensen en het blijft mensenwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K'denk dat het nu wel zal gaan, kheb men lenzen sinds 11 uur weer in en het gaat al weer wa beter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben blij voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dan zo als ik bv over 6 maanden m'n lenzen voor een weekendje uit doe dat ik weer met dit probleem zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, dan zijn je ogen er wel aan gewend, als je ze een paar weken uit laat moet je wel weer opbouwen