Ja hoor, die bestaan al heel lang, je hebt gewone gekleurde lenzen op sterkte, maar ook multifocale kleurlenzen:
De werking van gekleurde multifocale lenzen
Gekleurde multifocale lenzen worden steeds populairder om verschillende redenen. Naast het corrigeren van bij- of verziendheid kunnen ze ook de kleur van uw ogen helemaal veranderen of uw oogkleur verlichten of versterken. Omdat de multifocale contactlenzen worden gebruikt voor verschillende afwijkingen van één oog zijn er dan ook verschillende ontwerpen. Sommige modellen hebben één plek waar u zowel ver en dichtbij kan zien. Andere lenzen hebben dan weer verschillende plekken met verschillende sterktes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ben vandaag bij opticien geweest en alle mogelijkheden van lenzen zijn me uitgelegd. Gekleurde lenzen bestaan wel maar alleen met kijkgedeelte,heb je ook n leesgedeelte nodig kan dit nt en moet je bij je lenzen nog n leesbrilletje opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ik draag zelf gekleurde lenzen met een sterkte. Het zijn gewoon lenzen op sterkte met een kleurtje. Je hoeft er geen bril bij te dragen. Tenzij je een gekleurde lens zonder sterkte neemt, want die heb je ook. Dus, je hebt geen leesbril of dergelijke nodig voor gekleurde lenzen op sterkte..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owjah, je ogen worden gemeten net zoals je een bril koopt. Wanneer het sterkte bekend is, krijg je je lenzen op sterkte met een kleurtje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat wel,maar als je net als wat ouder bent) en n leesgedeelte in je lenzen nodig hebt,lukt dat helaas niet. Je krijgt dan lenzen op sterkte maar om te lezen moet je,je leesbrilletje erbij opzetten!
Drepolli
12 jaar geleden
Zijn die duurder dan gewone lenzen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dreamqueen, ja het kan wel zo zijn dat, als je wat ouder bent, en een leesbril nodig hebt, dat je er een leesbril bij nodig hebt. Daar weet ik niks van. Maar, van de ene kant denk ik, dat er niet veel oudjes zijn die gekleurde lenzen draagt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli, Ik neem aan dat je gekleurde lenzen op sterkte bedoeld. Normale, kleurloze lenzen op sterkte koop ik voor (tegenwoordig) €15, wat laatst nog €14 was. En gekleurde lenzen op sterkte koop ik voor €24. Ze zijn wel wat duurder. Je kan ook een set kopen, 3 paar gekleurde lenzen op sterkte voor €50.- in plaats van €72.. Het kan natuurlijk verschillen per opticiens..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudjes en geen gekleurde lenzen?? En dit oudje dan -))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi, ok :) ik hou ermee op :D hoe oud bent U dan? :)