Als het voor 1 nacht is, inhouden. Als het voor langer is snel ergens lenzenvloeistof en een doosje kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je lensvloeistof vergeten bent is een mogelijk alternatief de saline reinigers die eigenlijk een soort zoutoplossing zijn. Dit lijkt heel sterk op traanvocht maar mag toch niet al te veel gedaan worden.

Zout is een natuurlijke stof dat gebruikt wordt conserveermiddel omdat het bacteriën doodt. Het is echt belangrijk dat de juiste zoutconcentratie gebruikt wordt en dit is als leek uiteraard moeilijk te bepalen.

Een product dat u koopt in winkel of apotheek heeft automatisch de juiste concentratie aan werkzame stoffen. Als lensvloeistof wordt de zoutoplossing gebruikt om lenzen te bewaren (de lensen drogen niet uit) en af te spoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De opticiën vertelde mij dat je je spuug dan kunt gebruiken.