Ik heb een vlek voor mijn oog, het lijkt of reflecterende water, op google staat dat het oogmigarine heet, ik ben 13 jaar wat is dit? wat to do?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1K

Antwoorden (3)

Ik weet niet of je mijn reactie had gelezen op je zelfde vraag die je weg hebt gehaald...

Maar het zou oogmigraine kunnen zijn,ik heb zelf wel oogmigraine.
Je ziet een (soort van) grijze vlek opkomen, je ziet door die vlek eigenlijk niks. Het blijft een paar minuutjes zo, en langzaam zakt die vlek weer weg en je zicht komt terug.

Maar ik las dat je op Google had gekeken, dat kan je beter niet te veel doen want dan maak je jezelf alleen maar bang.

Gewoon even naar de huisarts, die zal je ws doorsturen naar de oogarts en die kan je vertellen of je idd oogmigraine hebt of dat het toch wat anders is.

Mocht het wel oogmigraine zijn, dan is het niks ernstigs, alleen super vervelend. En helaas kunnen ze er niks aan doen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je er meer over lezen..
Als het is wat ik denk dat het is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Dat is het dus niet... wel leuke link trouwens!
ALS het een aanval van oogmigraine is, wat best kan, dan moet je zelf uitproberen wat helpt. Soms helpt het om te gaan liggen in een donkere kamer, liefst zonder geluiden.
In de puberteit kun je soms vaker last van migraine (in allerlei vormen) hebben, wat na de puberteit weer helemaal kan verdwijnen.
Als je het vaker hebt, leer je er ook mee omgaan en ontdek je ook wat voor jou de 'triggers' zijn: veel spanning? Teveel cafeïne? Weinig geslapen? Ongesteld moeten worden? Sommige voedingswaren? Het kan van alles zijn.
Het kan ook iets anders zijn - maak je je zorgen, ga dan naar de huisarts.