Ik draag lenzen (-18) en wil een reservebril. Volgens de opticien moet ik voor een goede meting eerst 3 dagen zonder lenzen lopen. Is dat waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (3)

Mijn dochter moest 24 uur zonder lenzen, maar zij heeft - 5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad waar. Door het dragen van lenzen gaat de bolling van het hoornvlies anders staan. Na het niet dragen van lenzen gaat het oog in zijn originele bolling terug waardoor de meting optimaler is. Ik heb mijn ogen laten laseren en moest een week lang zonder lenzen lopen alvorens er een goede meting kon worden verricht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laseren is compleet iets anders dan een oogmeting hé
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie al dat jij er geen verstand van hebt. Om tot een goede lasering te komen heb je eerst een goede oogmeting nodig. Het 1 kan niet zonder het ander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus van mij. Mijn vader moest zelf twee weken zonder lenzen. En die heeft ook -18
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist Roeska. +
Ja, dat is toch wel noodzakelijk om tot een goed meetresultaat te komen. Zeker bij zo'n hoge sterkte. Om een goede meting te verkrijgen bij de opticien, moeten je ogen helemaal tot rust komen. Ze "staan" erg naar je lenzen. De oogbolling verandert door het dragen van lenzen. Anders is de sterkte van de glazen niet goed te meten.
Bij kleine afwijkingen tot ca. -3 is 24 uur doorgaans genoeg.
Bij mij was ook 3 dagen nodig om de ogen weer "normaal" en tot rust te brengen.( Ik heb -1,75 en -5 met cilinders). Ik moest terugkomen.

Wel heel erg vervelend als je zo'n sterkte hebt. Je zult echt niets zien. Kun je een vervangende bril krijgen met glazen die ongeveer jouw jouw sterkte hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correct, +