Heeft iemand ook een litteken op netvlies en is er iets aan te doen?

Ik heb sinds kleins af aan een litteken op mijn rechter netvlies. Hierdoor is mijn rechter oog bijna blind. Het is niet dat ik er echt problemen mee heb ofzo, want ik ben het gewend, maar ik vraag me gewoon af of er oplossingen zijn en of er andere mensen zijn met dit.

Toegevoegd na 10 uur:
Tis niet erg lastig ofzo, alleen beetje kut omdat mijn linker oog ook al problemen heeft :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit nooit met je arts besproken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, mar dat was een paar jaar terug, toen was er nog niks, dus misschien nu wel.. geen idee

Antwoorden (3)

Hey,

Ik heb dankzij een oogonsteking een aantal jaar terug een litteken op mijn hoornvlies gekregen. Nou weet ik niet of dat hetzelfde is!

De enige oplossing die mij bekend is dankzij de oogartsen, is een transplantie van het hoornvlies.

Tegen mij is toendertijd gezegd dat de enigste manier om er vanaf te komen maar heb ermee leren leven!

Hoop dat dat ik je een beetje geholpen heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is er nog niks aan te doen. Wel zijn er ondezoeken gaande om een chip op het netvlies te plaatsen, en zo in ieder geval contouren te laten zien :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook aan mijn linkeroog.
Ik had de ziekte van Graves ,en elke 3 maanden waren me ogen verslechterd.
Toen kwamen ze er achter dat ik een link teken heb op me netvlies.
Daar is niets aan te doen werd mij medegedeeld.
Ook geen laserbehandeling.
Je moet er mee leven 'zeiden ze'

Toegevoegd na 1 uur:
een litteken hé,sorry voor de fout!
Ik heb een lui oog en daar zit het op en mijn rechteroog is slecht geworden door de Graves.
Ik heb bv. 3 brillen
eentje voor veraf
eentje voor mijn handwerken
eentje voor de pc

die van veraf heb ik focus glazen in zitten ,bij me handwerk bril ook,maar beiden deden niet goed voor achter de pc.
Dus ook eentje voor achter me PC .
Daar kan ik soms gek van worden,steeds maar weer een andere bril op moeten.

Het is niet erg,nee je leeft er mee maar dat is wat jij zegt: het goede oog wordt daardoor steeds zwakker.