Wat is er te doen tegen gevoelige, rode, geirriteerde ogen?

Met name pijnlijke ogen vreemd genoeg 's morgens als ik wakker word vooral na intensief computergebruik avond ervoor(helaas door mijn werk onvermijdbaar). Hoe kan ik deze pijn verlichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf Optrex, dit verfrist de ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Twee maal daags een oogdouche nemen kan heel veel helpen. Ook druppelen met Ogentroost werkt goed.

Dr. Vogel heeft een nieuwe oogdouche en ik heb hem mogen testen. Ik moet zeggen dat het mij enorm heeft geholpen, want ook ik heb altijd last van geirriteerde droge ogen. Hij is nog niet verkrijgbaar in de winkel, maar je kunt zolang een ander merk nemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij sommige mensen werkt een beeldschermfilter ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit bij werkzaamheden achter de computer regelmatig je ogen en neem om de 45-60 minuten pauzes van 2 of 3 minuten om je ogen niet teveel te vermoeien. Een pauze buiten de deur is raadzaam, omdat airconditioning een uitdrogend effect heeft op de ogen.

Gebruik oogdruppels, die zout en proteïnen bevatten om traanvocht te stimuleren.

Als je ogen chronisch rood zijn, ga dan zeker eerst naar de dokter om een bacteriële besmetting uit te sluiten. Alles variërend van droge ogen tot de meeste allergieën kan roodheid veroorzaken.