Krijg je hoofdpijn als je een verkeerde sterkte lens inhebt?

Mijn sterkte is aangepast van -0.5 naar -0.75. Sindsdien heb ik hoofdpijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
3.6K

Antwoorden (5)

Het kan zijn dat je ogen moeten wennen aan de extra sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat is net zo goed als een verkeerde bril, je ogen blijven je beeld corrigeren, wat tot gevolg heeft dat je hoofdpijn kunt krijgen. Je gaat met je ogen knijpen, of turen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer eens bij de winkel waar je de lenzen gekocht hebt. Die kunnen je vast wel verder mee helpen.
Ja dat kan, hoewel ik het niet verwacht omdat het slechts een klein verschil is. Het kan ook komen doordat je vaker je lenzen niet in hebt, dan moeten je ogen steeds wennen, hoewel ik ook dat niet verwacht omdat je lenzen maar een beetje corrigeren. Veel mensen met -1 tot +1 kiezen er bewust voor om geen bril of lenzen te nemen, omdat dat verschil toch zo klein is.

Het kan ook komen doordat je je hoofd hebt gestoten, of doordat je teveel achter een scherm bezig bent zoals een PC, TV of mobiele telefoon.

Het zou ook een 'ziekte' kunnen zijn zoals migraine. Misschien is het toch handig om een keer langs een huisarts of iets dergelijks te gaan, die kan je vaak beter informeren.

En anders is het ook slim om altijd wat paracetamol bij je te hebben, dat werkt goed tegen hoofdpijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je lenzen even opnieuw doormeten, het kan zijn dat daar een fout mee is gemaakt.Zo'n klein verschil zou je nauwelijks moeten merken
12 jaar geleden
Zeker kan dat. Ik heb sinds 2 dagen eindelijk de goede sterkte. Toen ik eerst mijn nieuwe bril kreeg was ik na een kwartier al kotsmisselijk. Ik kon het gewoon niet verdragen om het op te hebben.
Ik ben er mee terug gegaan en opnieuw mijn ogen laten opmeten. Ik bleek nu een kwart minder nodig te hebben.
De 1 reageert sterker op maar een kwart al de ander.