Waarom kun je bij de drogist alleen lenzen krijgen vanaf -1 en niet -0.75? Ik heb die sterkte maar kan dan geen lenzen kopen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.4K

Antwoorden (4)

Je kan ze wel bij je opticien krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Was het maar waar dat je ze kon krijgen! Nee, je betaalt er een behoorlijk bedrag voor....
Omdat waarschijnlijk die sterkte niet vaak wordt verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drogist heeft alleen maar de meest ganbare sterktes, net zoals de leesbrillen bij blokker en hema en kruidvat. Voor de rest moet je echt naar de opticien
12 jaar geleden
Met sterkte -0,75 kun je ook nog redelijk zonder lenzen zien. De meeste mensen vinden het ongemak van prutsen met lenzen niet opwegen tegen het voordeel van scherper zien.
Vanaf ongeveer -1 wordt het ongemak in het verkeer en bij tv kijken te groot, dan moet je wel aan lenzen of een bril. 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger deze ervaring op de basisschool, mijn ogen gingen geleidelijk achteruit, totdat ik erachter kwam dat ik het schoolbord niet meer kon lezen.
Een brilletje van -1 deed toen wonderen.
Nu heb ik -6 met een leesgedeelte. ;-(