ik ben verkouden nu snuit ik mijn neus! kijk in de spiegel tijden het snuiten en zie luchtbelletjes boven me oog uitkomen? is dit normaal???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
28.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik zie geen luchtbelletjes boven me oog

Antwoorden (3)

Enigzins, je neus en traan holtes zijn met elkaar verbonden. Je hebt bijv mensen die hun geld verdienen met het 'truukje' dat ze melk/water opzuigen met hun neus en dat er weer uit spuiten bij hun ogen.
Je hoeft je niet veel zorgen te maken, tenzij je snot ook daar omhoog komt, je wilt natuurlijk niet dat het verstopt raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat komt omdat je traankliertjes bij je ogen zitten en die zijn weer via de traanzakjes verbonden met je neusholte.

Als je snuit knijp je een beetje je neus dicht en kan er lucht via de traankliertjes ontsnappen.

Overigens is het niet goed om te snuiten omdat je de bacterien/virussen in de verschillende holtes in je hoofd drukt en je dus andere ontstekingen kan oplopen, zoals voorhoofd- bijholte of neusontsteking kan oplopen.

Je neus ophalen (en uitspugen) ziet er vies uit, maar is veel beter.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.adviesallergie.nl/snuiten.html

Toegevoegd na 10 minuten:
Excuus, met neusontsteking bedoelde ik oorontsteking hehe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat laatste liever niet in het openbaar/op straat. Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je groot gelijk dat je het liever niet in het openbaar wilt zien. maar als je kan kiezen tussen allerlei ontstekingen, dan zou ik het wel weten. In de link staat ook dat snuiten ontzettend onnatuurlijk is, en dat geen enkel dier dit doet.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ho ho, die min is niet van mij, hoor! (Ik doe alleen aan "minnen" in de andere betekenis van het woord). Je hebt helemaal gelijk met je antwoord, maar ik erger me rot aan al dat gefluim op straat. En dat wilde ik alleen maar even kwijt. Verder een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik beschuldig ook niemand van de min. Het is ontzettend smerig en onhygienisch om iemand zo'n vieze rochel op straat te zien spugen. Dus als je het alleen doet als niemand in de buurt is, of niet een portiek onderspuugd, dan moet vind ik het ok.
ja dit kan.. dat betekend dat je verbinding tussen je neus en traanbuis NIET verstopt is.. die belletjes komen voort uit het traanvocht en lucht waar je mee snuit ;)

dit is normaal.. juist als deze verstopt zit kun je een ontsteking krijgen..

ook als je niet verkouden bent en je neus dicht knijpt en blaast voel je lucht bij je ogen.. doe dit ook niet te vaak, dit kan namelijk tot beschadiging leiden. maar is wel leuk op feestjes..

Beterschap..