Hoe kan je zelf je BMI berekennen?

Ik weet dat je het ook op een site kan berekennen maar ik vroeg me af hoe je het zelf kan. Ik kon het eerst een paar jaar geleden, dat was lengte gedeeld door iets. En ik las ergens dat je het moet delen met een kwadraad ofzo, maar ik weet niet wat dat is. Kan iemand mij het misschien uitleggen met makkelijke woorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoorden geven aan hoe je kan berekenen wat je BMI moet zijn, behorende bij jou gewicht en lengte. Dit IS dus niet je BMI waarde!! Die moet je even op een sportschool of bij de huisarts laten meten.

Het beste antwoord

BMI = gewicht (kg) : lengte x lengte (m)

Toegevoegd na 49 seconden:
100 kg
1,80 m

BMI = 30.9

Toegevoegd na 1 minuut:
onder 18,5 te licht
tussen 18,5 en 25 gezond gewicht
tussen 25 en 30 overgewicht
tussen 30 en 40 obesitas
40 of hoger morbide obesitas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij is het gewicht gedeeld door le lengte inmeter in het kwadraat
fud 60 kg en 1.60 lang = 60/(1.60X1.60)
13 jaar geleden
De BMI wordt als volgt berekend
BMI (kg/m²) = lichaamsgewicht in kg / lengte in meter in het kwadraat