Hoe verwijder ik de rode adertjes uit mijn ogen

Ik draag lenzen en ik heb rode adertjes in mijn ogen, lenzenvloeistof helpt niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
6.1K

Antwoorden (3)

Ga een nacht goed slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt ook niet :(
Dit heb ik ook wel eens. Ik draag al 18 jaar lenzen. Het enige wat echt helpt is een paar dagen je bril dragen. Je ogen hebben rust nodig, waardoor de vaatjes terugtrekken. Ze ontstaan o.a. door te lang dragen van je lenzen, droge ogen, wrijven of als er vuil onder/op je lens zit.
Doe als je thuiskomt eerder je lenzen uit en je bril op.

Toegevoegd na 27 seconden:
En niet slapen, ook niet een middagtukje doen, met je lenzen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het zien aan een opticien. Misschien irriteren je huidige lenzen, waardoor je ogen reageren. De opticien kan beoordeldnn wat de oorzaak is en kan adviseren over je lenzen. Soms helpt het om op lenzen over te stappen die meer zuurstof doorlaten.