Is boeken lezen op ipad, ipod, beeldscherm niet schadelijk voor de ogen?

Is het niet zo dat boeken lezen op een beeldscherm, schadelijk is voor de ogen. Dit gezien je toch uren en uren naar het scherm ligt te staren, eer je boek uit is.

Gaat dit samen met het feit dat we soms hoofdpijn hebben, tijdens het lang achter computer ed. werken?

Wat kan hier hiervan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag!

Het beste antwoord

Het is inderdaad schadelijk voor je ogen. Pauzeer daarom regelmatig als je van een scherm leest.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft o.a. te maken met de intensiteit van met name een beeldscherm. Een remedie is dan ook om de intensiteit zo laag mogelijk te houden.
En bij het lezen van boeken, kun je eventueel ook gebruikmaken van een e-reader, welke geen licht uitzendt en qua intensiteit te vergelijken is met een boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp dan niet waarom sommige mensen uren kunnen lezen op hun ipad. Ook stel ik me wel 'ns de vraag of er een verschil is tussen een ipad en een e-reader...

Andere antwoorden (1)

ja het is schadelijk als je een boek leest op je ipad een paar uur, is dat hetzelfde als dat je gewoon een paar uur achter je ipad dingen doet. De straling die vrijkomt of waar je eigenlijk in kijkt als je een boek leest op je ipad/ipod zijn schadelijk voor je ogen je ogen worden daarmee aangetast.