Er is een hoekje uit mijn zachte lens. Tijdelijk even niet in doen?

Ik zie net bij het uithalen van de lenzen uit het bakje dat er een hoekje uit is. Het lijkt mij onverstandig om ze nu in te doen. Wat denken jullie? Ik ben vorige week bij pearle geweest voor een nieuwe lens omdat de sterkte niet helemaal correct was.

Toegevoegd na 24 minuten:
het zijn maandlenzen.. ( nu nog proeflenzen )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
3.8K

Antwoorden (4)

Ik zou hem niet meer gebruiken, ten eerste gaat het irriteren, en ten tweede kan de lens verder scheuren. Even op je nieuwe lens wachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is het eigenlijk dat er zo'n scheurtje/hoekje in komt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het natuurlijk heel dun materiaal, dus je hebt er maar een piepklein vuiltje voor nodig, maar het kan net zo goed een fabricagefout zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een proeflens is, zou ik hem teruggeven aan Pearle, misschien dat zij er iets zinnigs over kunnen zeggen.
Ik gebruik ze dan niet. maar ik heb daglenzen en dus genoeg op voorraad. Uit welk bakje eigenlijk: je eigen met gebruikte lenzen of nieuwe lenzen uit de verpakking.

Toegevoegd na 29 minuten:
als het proeflenzen zijn: terug naar Pearle, of het nu je eigenschuld is of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maandlenzen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan maar weer even de bril op
Niet gebruiken!
Ik heb dat ook weleens gehad en heb toen van die goedkope drogistlenzen gekocht en de tussenperiode deze gebruikt en sindsdien bewaar ik de rest van het pakje voor het geval het weer eens gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem indien maar dat gaat zeker irriteren. Gewoon gelijk weggooien en een ander inzetten. Het kan gebeurd zijn met je nagels of heeft hij misschien klem gezeten tussen het lenshoudertje. Heb ik ook wel eens gehad.
Dus niet alleen tijdelijk niet indien, weggooien je hebt toch andere?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb maandlenzen.... (proef)