Waarom ktregen babys in de jaren 70 melleretten bij een bloedtransfusie?

Ik ben die baby ontdekt uit mijn dossier maar niemand weet iets

2 weken geleden
tinus1969
2 weken geleden
Dat zal moeilijk te achterhalen zijn, maar blijkbaar werd thioridazine (stofnaam van melleretten) soms offlabel gebruikt als antibioticum https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thioridazine
tinus1969
2 weken geleden
Waarom kreeg je die bloedtransfusie? Is dat eel bekend?
ronron1212
2 weken geleden
je hebt een baby ontdekt in een dossier dan moet dat toch ook in dat dossier staan.
ronron1212
2 weken geleden
Hoe ben jij aan een dossier van 50 jaar geleden gekomen?
teusvh
2 weken geleden
Je formuleert je vraag zo dat het lijkt alsof ze dat bij alle baby's zo deden. Waarom denk je dat?
tinus1969
een week geleden
@ronron1212 de minimale bewaartermijn van medische dossiers is 20 jaar, maar in sommige gevallen 115 jaar https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechten-van-patient-en-privacy/uw-medisch-dossier/bewaren-medisch-dossier
ronron1212
een week geleden
@tinus1969 zo een dossier hoort niet bij een persoon maar hoort in een archief daar wordt het bewaard en is niet zo maar naar 50 jaar toegankelijk voor iedereen.
tinus1969
een week geleden
@ronron1212, de toelichting bij de vraag is niet 100% duidelijk, maar suggereert dat de vraagsteller een kopie van zijn eigen dossier heeft opgevraagd. Dat is iig mogelijk en logisch.

Geef als eerste antwoord