Ik slik Pantoprazol 1xdaags 40 mg . Hoelang van tevoren moet ik deze tablet innemen?

Ik slik Pantoprazol 1xdaags 40 mg . Hoelang van tevoren moet ik deze tablet innemen , de ene beschrijving zegt 1uur vantevoren , de andere zegt 1/2 uur vantevoren . Ik weet het zo niet.

9 maanden geleden
4.4K
tinus1969
9 maanden geleden
Voor het eten bedoel je?
Pieterke
9 maanden geleden
Dat staat toch altijd op de bijsluiter? Of anders op het doosje van de apotheek? (Ik neem aan dat je voor het eten bedoelt).
schatje
9 maanden geleden
Ik slik deze in de morgen met andere medicijnen. En mijn vraag is dan hoe lang moet ik wachten met eten.?
Pieterke
9 maanden geleden
@schatje: Zoiets hoort de arts of de apotheker je te vertellen. En het staat als het goed is ook in de bijsluiter en normaliter ook op het doosje van de apotheek. In het antwoord van SimonV kun je lezen dat je 1 uur voor de maaltijd je medicatie in moet nemen.

Antwoorden (1)

Volgens de bijsluiter, die je wel mag vertrouwen denk ik, 1 uur vóór de maaltijd.
SimonV
9 maanden geleden