Een klein pilletje kan "veel" werkzame stof bevatten, en ook nog eens lang werkende stof. In geval van plaspillen is dat een stof die de nieren extra urine laat aanmaken. Extra urine betekent extra aandrang.
Toegevoegd op 09 september 2022 21:35: bron
een jaar geleden
Een plaspil wordt niet voor niets voorgeschreven, dat is omdat je lichaam te veel vocht vasthoudt. De plaspil zorgt ervoor dat die balans weer in een beter evenwicht komt.
In de regel neem je dergelijke medicatie in de ochtend in, dan wordt in de eerstvolgende uren (zeg maar halve dag) extra vocht afgescheiden.
Als je de hele dag (inclusief de nacht) aandrang hebt, is misschien het tijdstip van innemen te laat op de dag.

Waarom je de 'hele dag' aandrang hebt, is simpelweg omdat de werkzame stof gedurende een flink aantal uren je activeert om extra vocht af te scheiden.
Net zoals elk medicijn gedurende een bepaalde tijd werkt, geldt dat ook voor plaspillen.
een jaar geleden