Mag ik neusspray langer dan zeven dagen gebruiken ik maar een spuit per dag neem?

Ik gebruik niet die met zoutoplossing, maar die andere (xylometalozine). Er wordt geadviseerd om het max. 7 dagen te gebruiken bij 3x spuiten per dag. Ik spuit alleen voor het slapen gaan.

een jaar geleden
2.1K
Pieterke
een jaar geleden
Neusspray is sowieso slecht. Je kunt beter zelf een zoutoplossing maken van 1 afgestreken theelepeltje zout in een kopje lauw of koud water en dit enkele keren per dag opsnuiven. Werkt minstens zo goed of zelfs beter van een neusspray en het geeft geen bijwerkingen.
redhouse
een jaar geleden
Gebruik al jaren voor het slapen gaan, 1 x daags neusspray, geen zout oplossing.
Ben een jaar geleden over gestapt van volwassen naar kinder spray.. (1mg naar 0,5)
Heb geen klachten.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ik ken het. Zoutoplossing en dergelijke werkt niet. Het is denk ik niet aan te raden aangezien het op lange termijn schadelijk is
Pieterke
een jaar geleden
@VraagAntwoord66: Ik heb regelmatig een verstopte neus en dan werkt een zoutoplossing heel goed. Het is me zelfs een keer door de huisarts aangeraden. Je moet het natuurlijk geen maanden achtereen gebruiken. Bij mij werkt het na een dag of 3-4 al terwijl neussprays nooit hielpen.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
@Pieterke
Dan heb je geluk. Zou willen dat het bij mij ook zo was. Enige wat helpt, is neusspray

Antwoorden (1)

Gebruik het niet langer dan 7 dagen, omdat anders de slijmvliezen beschadigd raken. Xylometazoline vernauwt de bloedvaatjes in de slijmvliezen van de neus. Hierdoor vermindert de zwelling, waardoor u weer beter door de neus kunt ademen.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/xylometazoline-voor-de-neus?product=xylometazoline
een jaar geleden