Mag temesta samen genomen worden met paracetamol?

Dag ik stuur met een vraag omdat ik heb temesta gepakt eentje van 1mg maar ik heb zodanig veel hoofdpijn gehad dat ik paracetamol van 1 gram heb genomen. Maar nu lees ik wel dat temesta niet echt mag samen met paracetamol genomen worden. Is dat echt zo? Als dat zo is wat zal er gebeuren? Moet ik mij zorgen maken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
37.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bel de HuisArtsenPost (HAP) en leg daar je probleem voor.
Bel voor het telefoonnummer HAP je huisarts - bandje.

Antwoorden (1)

Ik heb alleen bronnen gevonden die aangeven dat deze combinatie geen kwaad kan. U kunt dus paracetamol samen nemen met lorazepam (temesta). U hoeft u dus geen zorgen maken, al kunt u voor alle veiligheid beter de apotheek of huisarts bellen om te vragen of u dit vaker kunt doen.

U moet het gebruik van pijnstillers die codeïne, co-codamol of co-dydramol bevatten, wel vermijden met lorazepam! De FDA heeft vastgesteld dat benzodiazepinen, zoals lorazepam, bij gebruik in combinatie met opioïde medicatie of andere kalmerende medicatie kunnen leiden tot ernstige bijwerkingen, waaronder vertraagde of moeilijke ademhaling en zelfs overlijden.
SimonV