Waarom is mijn bezinking hoog?

Ik deed een bloedafname en de resultaten waren goed, enige wat hoog is is mijn bezinking. Ik moet naar de reumatoloog maar ben echt bang. Wat kan het zijn en wat kan ik verwachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Een hoge bezinking is een signaal dat er ergens in je lichaam één of andere ontsteking aan de gang is.
Reuma zou die ontsteking kunnen veroorzaken.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@tinus1969 onderbouwing want waar haal je dat vandaan ben je arts?