Kan je van xanax of pantomed meer honger krijgen?

Ik neem sinds kort xanax en heb ervaren dat ik er vreselijke honger en snoepzin van krijg. Kan dit of ligt het aan de pantomed ? Ik heb overigens nooit maagklachten, maar moet de pantomed nemen ivm pijnmedicatie.

4 jaar geleden
5K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik heb wel gelezen dat je van Alprazolam (wat hetzelfde is als Xanax maar dan van een andere fabrikant) vreselijke honger kunt krijgen. Over Xanax heb ik dit dit niet kunnen vinden. Ik heb het jaren geleden ook zelf geslikt en ik heb toen ook geen honger ervaren. https://www.meldpuntmedicijnen.nl/ervaringen?med=ALPRAZOLAM. Dit is overigens een handige site als je wilt weten wat anderen voor ervaringen met medicijnen hebben.

Antwoorden (1)

Pantomed kan verminderde eetlust als bijwerking hebben.
Xanax ook (vaak: 1-10%). Daartegenover zijn er incidentele meldingen dat de eetlust door Xanax juist vergroot wordt.
Los hiervan kan ik me voorstellen dat als je minder angstig bent, je meer zin in bijvoorbeeld eten krijgt.
SimonV