Moet je Amoxicillin innemen tijdens de maaltijd of mag het ook op lege maag?

Staat niets over in bijsluiter.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
28.7K
Pieterke
4 jaar geleden
Je mag zelf weten wanneer je het inneemt. Maar rondom of tijdens de maaltijd innemen voorkomt eventuele maagklachten.
SentWierda
4 jaar geleden
Het maakt niet uit wanneer je Amoxicilline inneemt: het mag zowel voor, tijdens en na de maaltijd. Op de lege maag mag dus ook. Belangrijk is wel een goede verdeling. De werkingsduur is 6 tot 8 uur. Bij driemaal daags wordt daarom aangeraden inname om 08.00, 16.00 en 23.00 uur.

Antwoorden (1)

Er staat waarschijnlijk niets in de bijsluiter, omdat het niet uitmaakt wanneer je het middel inneemt.
Bij optreden van maag-darmklachten kun je amoxicilline beter innemen tijdens de maaltijd.
SimonV