Kan het veel kwaad als je per ongeluk teveel Fluimucil hebt genomen?

Normaal noteer ik hoe laat ik Paracetamol en Fluimucil neem om te voorkomen dat ik te snel of teveel neem. Heb de griep. Nu was ik het vergeten en heb vandaag ipv 600mg 800mg Fluimucil genomen. Dus 1 tablet teveel.
Hoe erg is dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Nee, dat kan weinig kwaad. In het geneesmiddelenrepertorium staat de volgende zin: "Voor de orale farmaceutische vormen van acetylcysteïne is tot op heden geen toxische overdosering waargenomen". Acetylcysteïne is de wetenschappelijke naam voor onder meer Fluimucil. Daar kun je dus niet zoveel van innemen dat het giftig voor je wordt. Hooguit zul je misselijk kunnen worden, gaan braken of diarree krijgen. Maar dat gaat wel weer over.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gelukkig. Bedankt!