Als je morgen onder narcose moet. Kan ik dan vanavond voor het slapen nog 5 mg oxazepam nemen?

Ik moet onder narcose voor mijn verstandskiezen. Ze moeten er alle 4 uit. Maar ik slaap zowat niet omdat ik zo bang ben. Ik moet morgen om 15:00 uur geopereerd worden. Kan ik vannacht dan nog 5 mg nemen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je het maar wel aan de verpleegkundige meld als je je incheckt. Het kan interactie hebben met je narcose! Eerlijk zijn.

Antwoorden (1)

Je kan dit gerust nemen:De werking van Oxazepam is al binnen een uur na inname merkbaar. Ongeveer 3 uur na inname is de werking op zijn piek en na ongeveer 6 uur is het middel weer uitgewerkt. Deze snelle uitwerking van Oxazepam komt omdat er in het middel geen actieve metabolieten zitten. Bij afbraak van het middel vormt het lichaam dus geen nieuwe werkzame stoffen.
fremar