Als je een pil laat oplossen in water, moet je dit in 1 keer opdrinken of mag je er gewoon water tussendoor bij drinken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Amadea
6 jaar geleden
Dat kan niet zomaar bij elke willekeurige pil. Lees eerst in de bijsluiter hoe je het medicijn moet innemen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vaak is het belangrijk dat het binnen een redelijk korte tijd naar binnen gaat. Een slokje water tussendoor is geen probleem, maar het mag niet te lang duren. Veel medicatie wordt deels geneutraliseerd door de lever. Alles wat via de maag/darmen opgenomen wordt gaat via de lever.
Neem je medicatie in één keer dan wordt slechts een deel daar geneutraliseerd.
Neem je het in delen dan wordt dat deels steeds groter. Er zal dan minder medicatie op de plek komen waar het moet zijn.

Antwoorden (1)

Dat hoef je niet in één teug op te drinken. Slokje na slokje is goed. het gaat er maar om dat je het binnen krijgt.