Hoe kom ik legaal aan victoza om af te vallen?

Victoza staat naast medicijn voor diabetespatienten tevens bekend als afslankmiddel. Maar de Nederlandse artsen kijken hier anders tegen aan als Amerikaanse artsen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SOMMIGE Amerikaanse artsen. Tha,, dat hou je altijd: voor elk misbruik bestaat we een voorstander die desondanks de juiste papieren (NOG) heeft.
Ritsuka
6 jaar geleden
Pillen voor afvallen helpen niet.
Je moet zorgen dat je eetpatroon en beweegpatroon anders word. Paar basics die bij de meeste mensen goed helpen:
- meer eiwitten (100 gram per dag is goed streven)
- meer groente (de aanbevolen hoeveelheid halen veel mensen niet, 300-400 gram is mooi
- meer beweging (stappenteller is hier goed voor. 10000 per dag is aanbevolen, 5000 is mooi streven om mee te beginnen)
- meer slapen (7-9 uur per nacht)
- stress verminderen (spreekt voor zich)
Castle
6 jaar geleden
Er zijn geen pillen die je op een gezonde manier laten afvallen. Ik heb mensen de raarste dingen zien slikken in strijd tegen de kilo's. Vaak is de euforie maar even want vaak is het middel erger dan de kwaal. Ik ben zelf veel gewicht verloren sinds ik vegan ben geworden. Het veranderd je leven in veel opzichten maar het is niet voor iedereen. Echter de basics zoals Ritsuka zegt blijft: Gezond eten, bewegen en rusten. Het duurt langer dan zo'n pil maar zal je uiteindelijk veel meer en langer gezond laten voelen.
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik merk dat ik net als de anderen de neiging heb te zeggen dat je geen pil moet willen. Maar misschien heb je een goede reden om toch naar dit middel te vragen. Daarom benader ik het eens van de andere kant: wat is jouw reden om *wel* een pil te willen gebruiken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben blij dat er kamervragen komen over een totaal verbod op afslankmiddelen. 9 van de 10 werken niet en de meeste zijn zelfs erg slecht voor je.
Trap er niet in! Het is niet legaal zonder recept verkrijgbaar. En gelukkig maar ook. Daarbij staat Victoza helemaal niet bekend als afslankmiddel. Ja bij de mensen die er aan verdienen (zoals die usa dokters die jij bedoeld, dat zijn er echt maar een paar en de rest is tegen) . Jij zoekt een goede ervaring of advies terwijl je vast stiekem wel weet dat je eigenlijk alleen maar wil horen dat het wel werkt. Daarbij, kom op zeg, diabetes medicijnen gaan slikken om af te willen vallen....???
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Castle: je weet niet if het zonder die pillen kangzamer gaat. Er is geen enkel bewijs (nog) dat die pillen uberhaupt werken.
Castle
6 jaar geleden
@Manonnetje
Ik zal erbij zeggen dat van uitgaande dat die pillen werken. Maar zelfs dan is het niet goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben zelf het levende bewijs (samen met duizenden anderen in Nederland) dat het zeker werkt met afvallen. 25 kilo in 6 maanden tijd. Afvallen is een gunstige bijwerking geweest. Jammer genoeg heeft het voor de hoofdkwaal (diabetes) niet optimaal gewerkt, vandaar dat ik er nu mee stop, want het is best zwaar en werd vaak misselijk. Mijn vrouw wil ook graag afvallen en heeft van alles geprobeerd, dieten, doktersbezoeken, trainen, maar het lukt niet. Vandaar mijn vraag.
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe ben jij er dan aan gekomen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat ik diabetes heb, dan word het wel voorgeschreven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe weet je dat dit door de pillen is gekomen? Vaak werken die pillen als een soort placebo-effect. Onbewust ga je meer bewegen en//of minder eten. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde afslankpil die je eetlust remt je ongeveer 1 kilo meer afvalt dan als je ze niet slikt. Veel goedkoper om dus gewoon minder te eten en meer te bewegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is absoluut geen placebo-effect, omdat dit medicijn de vertering vertraagd, en daardoor je dus bijna altijd vol zit. En het zijn geen pilletjes, maar injecties. Het albert schweitzer ziekenhuis heeft dit medicijn al op duizenden mensen "getest" en de resultaten liegen er tot nu toe niet om. Maar bij de een werkt het beter tegen afvallen en bij de ander beter de voor de bloedsuikers. En bij de meeste in beide gevallen.

Antwoorden (1)

Volgens mijn bron is het nog niet bepaald of het kanker veroorzaakt bij de mens. Patiënten met een eventuele familiegeschiedenis van kanker moeten dit medicijn niet gebruiken. Bespreek altijd de mogelijke risico's van dit medicijn met uw arts voordat u beging met de behandeling. (bron)

Afvallen met Victoza
Afvallen is niet per definitie een fluitje van een cent, geen tovermiddel. Proefpersonen moesten hun eetpatroon aanpassen en vaker naar de sportschool. Het eetlustremmende effect van Victoza maakt het afslanken en op gewicht blijven wel makkelijker.

Echter, de producenten zijn nog bezig om Victoza goedgekeurd te krijgen als afslankproduct. Volgens berichten in de media zou dat binnen afzienbare tijd moeten lukken. Dus voorlopig is het nog niet legaal te verkrijgen als afslankmiddel.

Tot die tijd blijft het ieder geval beschikbaar als medicijn tegen diabetes type 2. Een medicijn met een prettige bijwerking.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+