Wat werkt beter: 3x per dag 200mg acetylcysteïne of 1x per dag. 600mg acetylcysteïne?

Voor het ophoesten van vast zittend slijm. Waarom zou je kiezen voor de 200mg 3x per dag variant of de 1x per dag 600mg variant? Je kunt dus kiezen uit die 2 en ik ben benieuwd wat beter werkt en waarom dat dan zo is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K
Cryofiel
7 jaar geleden
Misschien is dat het verschil tussen af en toe flink hoesten, en continu een beetje hoesten.

Antwoorden (2)

3 keer per dag 1 maaltijd hou je langer vol dan 1 keer per dag 3 maaltijden.
Het oplossen van slijm kan een tijdje duren, bijvoorbeeld net als het losweken van een aangekoekte pan. Dan is 3 keer per dag 200mg zinnig, en is 1 keer 600 mg verspilling, met meer kans op bijwerkingen.
Soms is het handig met een stootdosering de zaak op gang te brengen, en daarna met lagere dosering de gang er in te houden.
Als je de keuze hebt mag je het dus zelf uitproberen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MAar 200mg is wel een veel lagere dosis dan 600mg. Dus of dat beter werkt dan? Heb je een bron misschien met uitleg?
Met 3x per dag 200mg heb je de hele dag door de werkzame stof in je lichaam zitten.
Met 2x per dag 600 mg heb je 1x per dag een piek, de rest van de dag veel minder.

Wat het beste werkt ligt aan de werkzame stof, en wat de arts heft voorgeschreven.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is vrij verkrijgbaar
Ritsuka
7 jaar geleden
dan moet je even kijken wat er in de bijsluiter aangeraden word.