HalloIk slik nu 3x daags 0,5mg xanax retard en wil heel graag zwanger worden, en afbouw lukt er moeizaam wat te doen?Groetjes Frans

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Bespreek met je behandelaar in welk tempo je het best kunt afbouwen.
Wacht met zwanger worden tot je stabiel kunt functioneren zonder medicatie.
fremar
7 jaar geleden
Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind. Mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander medicijn
Ritsuka
7 jaar geleden
Dat lijkt mij een vraag voor je huisarts
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1000mg Magnesium citraat per dag nemen.
Niet tegelijk met voeding en verspreid over de dag innemen, waarvan de laatste dosis voor het slapen gaan. Dat is veel, maar dat is voor een paar weken zeker geen probleem. Wisselwerking is er niet en bijwerkingen niet of nauwelijks.
Na een tijdje minderen richting de 400mg, bij klachten weer meer nemen.
Inekez1
7 jaar geleden
"Wacht met zwanger worden tot je stabiel kunt functioneren zonder medicatie." (+ voor Erna). Helemaal mee eens. Medicatie is heel slecht voor je (ongeboren) kindje. Maar te veel stress in jouw lijf is ook heel slecht voor je kindje, niet alleen tijdens de zwangerschap maar zeker ook daarna. Hopelijk kijkt je arts niet alleen naar je medicatie, afbouwen en/of tijdelijk een ander middel, maar ook naar mogelijkheden voor psychologische hulp, psycho-educatie en andere manieren om je geestelijk en lichamelijk beter te gaan voelen.
Medicatie alleen is nooit een oplossing. Het kan tijdelijk de klachten verlichten, maar daarmee blijft de oorzaak van de klachten bestaan.
Antoni
7 jaar geleden
@Flierefluitje, Frans is soms een meisjesnaam. Zie https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/frans waarop staat vermeld dat er in 2014 in Nederland 7 vrouwen de voornaam Frans hadden (of kregen, dat is niet helemaal duidelijk).

Antwoorden (1)

Frans? Ik hoop dat je vrouw / vriendin degene is die zwanger wil worden. :-) Maar ik zou zeker 2-3 mnd wachten na het stoppen met deze pillen. Zodat alle sporen verdwenen zijn uit je lichaam, gewoon voor alle veiligheid. Omdat er nog weinig over bekend is.
Ik las:
......Mag Xanax gebruikt worden bij zwangerschap of als u borstvoeding geeft? Raadpleeg uw arts als u zwanger bent of probeert zwanger te worden.
Het wordt afgeraden Xanax te gebruiken tijdens de zwangerschap of tijdens de periode waarin borstvoeding wordt gegeven, omdat er onvoldoende gegevens zijn om de veiligheid te beoordelen.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Frans is soms een meisjesnaam.
Antoni
7 jaar geleden
Zie https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/frans waarop staat vermeld dat er in 2014 in Nederland 7 vrouwen de voornaam Frans hadden (of kregen, dat is niet helemaal duidelijk).